Po co tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?
Tworzenie dobrych opisów produktów w sklepie internetowym to kluczowy element sukcesu w sprzedaży online. Warto pamiętać, że opis produktu jest jednym z najważniejszych elementów, który wpływa na decyzję klienta o zakupie danego produktu. Dlatego ważne jest, aby opis był dokładny, atrakcyjny i zawierał wszystkie niezbędne informacje.
Przede wszystkim, opis produktu powinien być zrozumiały i łatwy do przeczytania. Najlepiej używać prostych i zrozumiałych słów, a także unikać skomplikowanych zdań. Ważne, aby opis był krótki, ale jednocześnie zawierał wszystkie kluczowe informacje o produkcie.
Kolejnym ważnym elementem jest zdjęcie produktu. Zdjęcie powinno być wyraźne i pokazywać produkt z różnych stron. Dobrze jest też umieścić na zdjęciu elementy skali, aby klient miał lepsze wyobrażenie o rozmiarze produktu.
W opisie produktu warto wyróżnić najważniejsze cechy produktu, takie jak materiał, kolor, rozmiar, funkcje, a także informacje o sposobie użytkowania i konserwacji. Ważne, aby opis zawierał także informacje o dostępności produktu oraz czasie dostawy.
Dobrym pomysłem jest również dodanie opinii klientów, którzy już kupili dany produkt. Opinie potencjalnych klientów mogą mieć duży wpływ na decyzję o zakupie danego produktu, a także podnoszą poziom zaufania do sklepu internetowego.
Dobry i skuteczny opis produktu to taki, który jest dokładny, łatwy do przeczytania, zawiera wszystkie kluczowe informacje o produkcie oraz jest wzbogacony o zdjęcia i opinie klientów. Dzięki temu klient ma lepsze wyobrażenie o naszym produkcie, co automatycznie zwiększa szanse na dokonanie zakupu.
Jak pisać, żeby opis produktu w sklepie był zrozumiały?
Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Należy używać prostego języka, który będzie zrozumiały dla większości klientów naszego sklepu internetowego. Unikaj skomplikowanych słów i terminów technicznych, które mogą wprowadzić konsumentów w błąd lub ich zniechęcić do zakupu. Uwierz, że choćbyś nie wiem jak doceniał swoich klientów – nie przeceniaj ich jeżeli chodzi o zasoby wiedzy. Skomplikowana terminologia na pewno im nie rozjaśni w głowie, dlaczego mają wybrać akurat ten produkt i akurat w Twoim sklepie.
Jednocześnie ważnym aspektem jest opisywanie produktu w sposób, który również oprócz prostego zrozumiałego języka, będzie opisany w sposób przystępny i atrakcyjny dla potencjalnych klientów. Warto na pewno użyć w opisie produktu ciekawych i zachęcających sformułowań, które przyciągną uwagę i zainteresują klientów czymś, na co konkurencja w ogóle nie zwróciła uwagi. Może to być jakiś atrybut zewnętrzny, czy cokolwiek, co będzie go wyróżniało w Twoim sklepie na tle podobnych produktów w innych sklepach internetowych.
Dobry opis produktu powinien również zawierać najważniejsze informacje o produkcie, takie jak jego funkcje, cechy, rozmiar, materiał wykonania, kolor oraz inne istotne informacje, które pomogą klientom w podjęciu decyzji… i tu jak najbardziej sprawdzą się detale stricte techniczne, których połowa klientów nie będzie rozumieć, ale to już możesz dać gdzieś na dole, czy w osobnej zakładce typu „szczegóły”. Mało kto będzie to czytał, a jeżeli ktoś się nawet będzie znał i się zainteresuje tym opisem, to z niego dowie się wszystkiego, czego potrzebuje.
Ostatnim ważnym elementem jest zwrócenie uwagi na samą strukturę opisu produktu. Tekst powinien być podzielony na akapity, które będą łatwe do przeczytania i zrozumienia. Ta uwaga dotyczy nie tylko opisów produktów, ale wszelkich treści zarówno na sklepach, blogach firmowych, stronach itp. Warto również wyróżnić najważniejsze informacje, np. poprzez zastosowanie wytłuszczenia lub pogrubienia tekstu.
Opis produktu w sklepie będzie zrozumiały, tylko należy używać prostego języka, opisywać produkt w atrakcyjny sposób, zawierać najważniejsze informacje oraz zadbać o przejrzystą strukturę tekstu oraz hierarchię treści – czyli od tych najatrakcyjniejszych i najbardziej poczytnych, do stricte nudnych, technicznych ze skomplikowaną terminologią. Dzięki temu klienci będą mieli łatwiejszy dostęp do informacji o produkcie i będą na pewno bardziej skłonni do jego zakupu.
Mam gotowe opisy produktów od producenta – czy to wystarczy?
Nie. 😎
Wiele osób tak uważa, że gotowe opisy produktów od producenta są wystarczające, aby opisać i promować dany produkt. Równie wiele stara się je w taki sposób promować, bo jest to proste, nie wymaga wysiłku i jest szybkie. Jednak w rzeczywistości, takie opisy po prostu nie sprzedają, często są jedynie ogólnikowe i nie w pełni oddają cechy i zalety produktu… a przede wszystkim są nudne i powtarzalne. Optymalizacja sklepu internetowego w tym zakresie jest naprawdę kluczową sprawą.
Czy naprawdę sądzisz, że jak klient zobaczy produkt opisany 1:1 tak samo na 50 sklepach internetowych, to zdecyduje się na zakup właśnie u Ciebie? Albo czy sądzisz, że bez żadnego wysiłku i wkładu z Twojej strony, w Twój własny biznes, będzie mieć on powodzenie na jakikolwiek sukces? 😀
Warto pamiętać o tym, że klienci poszukują informacji o produkcie, które pomogą im podjąć decyzję zakupową. Dlatego też, aby przyciągnąć uwagę i przekonać do siebie klientów, naprawdę warto poświęcić kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt czy kilkaset godzin i opracować szczegółowe a co ważniejsze jedyne i niepowtarzalne opisy produktów, uwzględniające ich funkcje, korzyści i unikalne cechy.
Dobre opisy produktów powinny być łatwe do zrozumienia, przystępne i skoncentrowane na potrzebach klienta tak jak już przeczytałeś powyżej ale powinny jednocześnie zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które pomogą w późniejszym pozycjonowaniu produktu w Google. Dodatkowo, warto też uwzględnić w opisie zdjęcia produktu, najlepiej własne a nie dostarczone przez producenta oraz recenzje klientów, co pozwoli kolejnym potencjalnym nabywcom na jeszcze lepsze zrozumienie produktu.
Po co opisy produktów od producenta?
Gotowe opisy produktów od producenta możesz traktować tylko jako punkt wyjścia, od którego zaczynasz działać w swoim sklepie internetowym. Z pewnością z takich opisów warto zachować techniczne informacje, bo producent najlepiej wie, z jakich materiałów coś zrobił itp. Ale same docelowe opisy muszą być całkowicie niepowtarzalne. Także wyjścia masz dwa – zlecasz profesjonalny copywriting, albo zasuwasz samodzielnie z tematem. Niestety nie ma drogi na skróty, jeżeli chcesz, żeby Twój sklep cechował się dobrą czyli ponadprzeciętną sprzedażą.
Pamiętaj, że aby osiągnąć sukces w sprzedaży, zawsze warto poświęcić swój czas i energię na opracowanie szczegółowych i atrakcyjnych opisów produktów, które będą przyciągać klientów i zachęcać do zakupu. To Twój sklep, Twój biznes i nikt na tacy nie poda Ci gotowego rozwiązania. Gdyby tak było, to każdy by zarabiał na sklepie internetowym gigantyczne pieniądze, nie robiąc właściwie nic, a jedynie wklejając gotowe opisy z tych, które otrzymał. 😀
Jak już pewnie wiesz, to tak nie działa. Twój sklep do tej pory nie sprzedaje na odpowiednim poziomie głównie przez Twoje zaniedbanie tj. niedopracowanie szczegółów, niedoinwestowanie np. w niezbędne elementy takie jak wyżej wspomniane dobre opisy produktów, SEO, marketing itp.
W którymś z kolejnych wpisów dowiesz się również, jak promować dobrze opisane produkty, do czego wtedy przyda się content marketing i pozycjonowanie. Jak wdrożysz sobie wszystko po kolei, to możesz już w ciągu kilku miesięcy zmienić sklep taki jak setki obecnie na rynku, w sklep który się wyróżnia i co najważniejsze, generuje solidne zyski dla Ciebie.
Skomentuj wpis